Keresés
Close this search box.
7 +1 ok amiért kötelező 2021-ben weboldallal rendelkezned!
Gál Csongor

7+1 ok, amiért kötelező 2021-ben weboldallal rendelkezned!

Tartalomjegyzék

Évről-évre azt tapasztalom, hogy nagyon sok mikrovállalkozás még mindig nem rendelkezik saját weboldallal, és csak a Facebookon vagy az Instagramon próbálnak boldogulni. Van, aki igen sikeres és van, aki kevésbé, ennek ellenére véleményem szerint 2021-ben elengedhetetlen, hogy minden vállalkozás, a maga szintjén, rendelkezzen releváns honlappal! Ezért összegyűjtöttem Neked 7+1 okotamiért kötelező 2021-ben weboldallal rendelkezned!

1. Elvárás és presztízs – Légy közvetlenül elérhető!

A 2020-as év mindenkit a képernyők elé kényszerített, az életet innen kell(ett) megoldani, így bátran kijelenthetem, hogy 2021-ben az, hogy egy vállalkozás nem rendelkezik weboldallal nem megengedett! A vevők elvárják, hogy a számukra szimpatikus terméknek, szolgáltatásnak mindenképpen legyen egy weboldala, ahonnan közvetlenül tájékozódhatnak és vásárolhatnak.

Azon túlmenően, hogy elvárás a weboldalad megléte, presztízskérdés is! Képzeld el, hogy egy jól felépített, szemet gyönyörködtető, felhasználóbarát és még marketing szempontból is megfelelő weboldal mennyire lenyűgözi a vevőid. Ma már tudjuk, hogy bármennyire is racionális, gondolkodó lények vagyunk, a tudatalattink és érzelmeink vezérelnek. Miért lenne ez másképp a weboldalak tekintetében? Akinek nincs honlapja azt komolytalannak gondolják, azonban, ha egyedi designnal és marketing szemlélettel felépített honlappal rendelkezel, a célközönséged egyenesen imádni fog!

2. Az információátadás, a bizalomépítés és az értékesítés alapja!

A weboldalak egyik nagy előnye, hogy jóízlésünknek és céljainknak megfelelően bármilyen tartalmat és információt közzé tehetünk, ellenben egy közösségi média felületen számos korlátozásnak és előírásnak kell megfelelnünk, nem beszélve arról, hogy mindezt kötött formátumban. Termékeidet, szolgáltatásaidat a lehető legjobb színben mutathatod be weboldaladon, úgy ahogy neked tetszik, senki nem korlátozhat.

Egy jó honlap információt közöl, bizalmat épít, majd ennek gyümölcsét leszüretelve, elad és pénzt tesz a zsebedbe!

Online marketing kivitelezőként feladatom, olyan marketing szemléletű weboldalak készítése, melyek bizalmat építenek, tájékoztatnak, majd a marketing automatizációnak köszönhetően eladnak!

3. Megjelensz a Google keresésekben!

Vagy mégsem? Ha nincs honlapod, akkor a Google se talál meg, ami nagy baj, hiszen több millió keresést hajtanak végre az emberek naponta szomjazva az információra! Ha nincs weboldalad, lemaradsz azokról a potenciális ügyfelekről, akik a Te szolgáltatásod, terméked iránt érdeklődnek nap mint nap és pénzt hoznának a konyhára.

Szóval tedd fel magadnak a kérdést: beállok a sorba és hagyom elúszni a potenciális vevőimet, vagy még ma teszek azért, hogy összehozzak egy weboldalt, amin megtalálnak?! Tedd meg még ma az első lépést a weboldaladhoz vezető úton, hogy könnyedén rád találjon a Google-ben is a célcsoportod!

Teljeskörű online marketing kivitelezéssel foglalkozó szakemberként mindenképpen fel kell hívjam a figyelmedet arra, hogy csak egy sima, egyszerűen összetákolt weboldal nem elegendő a kiemelkedő sikerek eléréséhez és csúcsok döntögetéséhez. Ahhoz, hogy potenciális klienseid könnyedén megtaláljanak majd vásároljanak, egy jól felépített, felhasználóbarát és marketing szemléletű weboldalra van szükséged! Emellett pedig javasolt foglalkoznod tartalommarketinggel és keresőoptimalizálással (SEO), vagy egy ezekre specializálódott szakembert megbíznod!

De miért is szükséges a tartalommarketinggel foglalkoznod a weboldaladon? Azért, mert az értékesítés egyik alapja a bizalom kialakítása, melynek remek eszköze a tartalommarketing, amely során posztok, blogcikkek, videók segítségével edukáljuk a célpiacot, ezáltal egyre inkább megbíznak bennünk, majd késztetést éreznek a vásárlásra. Továbbá azért is szükséges, mert ezekben a cikkekben, videókban a vevő gondolataiban felmerülő kérdésekre, problémákra próbálunk meg választ adni, így, ha keres a Google-ben, amennyiben releváns a tartalom, a mi weboldalunkon megtalálható tartalom jelenik meg és máris el tud kezdődni a kötődés kialakítása.

Itt jön képbe a keresőoptimalizálás is, angol mozaikszóként a SEO. A keresőoptimalizálás segítségével, ahogyan a nevében is benne van, optimalizálni, fejleszteni tudjuk azt, hogy a Google-ben történő keresések során az adott tartalmunk jobb helyezést, nagyobb figyelmet érjen el. Ennek két előnye is van, az egyik, hogy több látogatót terelhetsz weboldaladra, a másik pedig, hogy ha ez jól működik, akkor kevesebbet kell költened különböző PPC hirdetésekre (Pay per click, azaz kattintás alapon fizetünk a hirdetésekért).

A későbbiekben részletesen is írok a tartalommarketingről, a keresőoptimalizálásról és a hirdetéskezelésről, így, ha szeretnél ezekről is többet megtudni, érdemes lesz visszalátogatnod és elolvasni azokat a cikkeket is.

4. Mérhető és ezáltal fejleszthető!

A céges weboldalak másik nagy előnye, hogy a rajtuk folytatott tevékenységek nagy mértékben nyomon követhetőek, a honlapra látogatók tevékenysége mérhető és kielemezhető. (Természetesen a GDPR-nak megfelelve és a látogatók hozzájárulásával!) Ez üzletileg elengedhetetlen és igen fontos, hiszen, ha tudjuk, hogy a potenciális vevőnk mit csinál vagy mint nem csinál az oldalunkon, akkor be tudunk avatkozni a számunkra nem előnyösen működő folyamatokba. A honlapot folyamatosan tudjuk tesztelni, hőtérképezni, a tevékenységeket videók formájában monitorozni.

Most biztosan felmerül benned a kérdés, hogy de hát a közösségi média oldalak is rendelkeznek mérési és elemzési funkcióval, nem? De igen, viszont nagyon fontos, hogy itt korlátozottan, egy bizonyos követőszám felett érhető el, és bizonyos mélységig tudod vizsgálni, hogy ki mit csinált az oldaladon vagy az adott tartalommal. Ezért javaslom én azt, hogy a közösségi média oldalak mellet -nem pedig helyette – a weboldal analitika se legyen elhanyagolva!

A weboldalt számos ingyenes és fizetős szoftverrel össze tudjuk kötni, ezen szoftverek gyűjtik az adatokat, segítenek kielemezni és beavatkozni. Az egyik talán legismertebb, a Google terméke, a Google Analytics, de a Facebooknak is megvan a maga eszköze, mely főleg a Facebook hirdetések kezelésekor lehet igazán értékes eszköz, erről bővebben a következő pontban lesz szó. Hőtérképezésre és felhasználók tevékenységének videós rögzítésére a fizetős, de ingyenes formában is elérhető Hotjar nevű alkalmazást ajánlom.

Sorolhatnék még további hasznos eszközöket, alkalmazásokat, de tervezek készíteni egy eszköztárat is, ahol erről bővebben olvashatsz. Továbbá úgy gondolom, ha a kezdetek kezdetén ez a pár eszköz kapcsolódik a weboldaladhoz és jól be vannak állítva, akkor sokkal előrébb fogsz tartani, mint egyes vállalkozók, akik már rendelkeznek ugyan honlappal, de a mérés és az elemzés lehetőségével nem élnek, és így jelentős bevételtől esnek el.

5. Elengedhetetlen az eredményes hirdetésekhez!

Ahhoz, hogy termékedet és szolgáltatásodat eredményesen tudd hirdetni Facebookon, Instagramon vagy a Google keresőben, mindenképpen rendelkezned kell weboldallal is. Nem elegendő az ezekhez kapcsolódó közösségi média oldalakkal rendelkezned, ugyanis, ha nincs weboldalad, sőt értékesítési oldallal, landing page-el sem rendelkezel, akkor korlátozottan hirdethetsz csak, és nem tudod kihasználni a számodra biztosított funkciókat, lehetőségeket. Így csak poszt kiemelésére, oldal kedvelésre, ismertségre stb. tudsz hirdetni, azonban ezek nehézkesen tudnak önmagukban vásárlást generálni.

Viszont, ha van honlapod és azon belül készítesz egy adott célt szolgáló, terméket vagy szolgáltatást bemutató landing oldalt (érkeztető/landoló oldalt), melyet összekapcsolsz a Google Ads-el és/vagy Facebook Hirdetéskezelővel, akkor kinyílik előtted a kapu, és képes leszel olyan PPC hirdetéseket is létrehozni, melyek ezekre a landing oldalakra küldik a potenciális ügyfeleket és különböző célú PPC hirdetéseket hozhatsz létre.

Itt jegyezném meg, hogy ez a folyamat nem ilyen egyszerű, természetesen nagyon sok dologra kell figyelni, hogy a hirdetéseid eredményesek legyenek, azonban most ez a bejegyzés nem erről szól, csak szerettem volna rávilágítani, hogy ha hirdetni szeretnél és bevételt termelni, és nem csak követőket gyűjteni, akkor elengedhetetlen, hogy rendelkezz weboldallal, de tovább megyek landing oldalakkal is.

6. Éjjel – nappal működtethető értékesítő gépezet!

Ugye milyen jó volna, ha lenne egy olyan összetett értékesítési rendszered, mely helyetted ad el, még akkor is, amikor épp alszol vagy a családoddal nyaralsz? Jó hírem van, ez lehetséges, azonban ennek is az alapja a céges weboldalad! Weboldalad segítségével ugyanis komplex vevőszerző rendszert alakíthatsz ki, különböző sales funneleket (értékesítési tölcséreket) valósíthatsz meg, melyek folyamatosan hozzák az új érdeklődőket, akiket vásárlóvá konvertálhatsz. Online marketing kivitelezőként nemcsak honlapod elkészítésében, de a vevőszerző rendszered, értékesítési tölcséred kialakításában és megvalósításában is a segítségedre tudok lenni!

7. Ami nem működik offline, az működhet online!

A COVID hatására egyik napról a másikra megváltozott az életünk, és ahogyan bezárásra kényszerültünk, úgy sokak előtt kinyílt az online világ kapuja! Sajnos nagyon sok vállalkozás megsínylette a történteket, azonban ahogy a mondás is tartja minden rosszban van valami jó, hiszen azok az offline vállalkozások, akik felismerték, hogy a válsághelyzetben a megoldás az előre menekvés, és megpróbáltak beköltözni az online világba, vagyis weboldalt, webshopot, oktatási platformot stb. hoztak létre, azok lettek mára a legnagyobb nyertesek. Érdemes tanulni tőlük, példát venni róluk, hisz sosem késő megtenni az első lépést!

+1. A weboldalad a tiéd és ezt senki nem veheti el!

Nem szabad elfelejtened, hogy a különböző közösségi média oldalaid nem a Te tulajdonod, ellenben a weboldal, melyet üzemeltetsz, az a Tiéd és az is marad!

A közösségi média oldalaidon az irányítás és a tartalom ugyan a Tiéd, azonban a Facebook, az Instagram és társai bármikor törölhetik fiókjaidat, ami számos problémát felvet!

Gondolj csak bele, hogy éreznéd magad, ha egy szép nyári reggelen, amikor épp leülnél megvalósítani az aznapra frissen kitűzött céljaidat egy bögre kávéval, azzal szembesülnél, hogy minden, amit hosszú évek kemény munkája során felépítettél a közösségi médiában, az az egyik pillanatról a másikra köddé válik és csak a hűlt helye fogad? Rettentő szörnyű érzés fogna el és egy hosszas érzelmi hullámvasút venné kezdetét nem tudván, hogy most mihez kezdj, hogyan értesítsd ügyfeleid, hogy nem tűntél el, csak az egyik közösségi média szolgáltató áldozatává váltál.

Itt jön képbe a jól működő, időben elindított, a célpiacod által is jól ismert weboldalad, ahol szabadon kommunikálhatod mindezt. Ugyan a weboldalad ezen szörnyű esemény bekövetkezésétől nem véd meg, de a vevőiddel való szoros kommunikációnak részeként életmentő lehet, tudsz vele tervezni, kihúzhat a bajból, amíg sikerül a felmerült problémát megoldani.

Remélem, az általam bemutatott okok és az utolsó +1 is látványosan megmutatja neked, mennyire fontos, hogy rendelkezz weboldallal és ne csak közösségi oldalaidon folytass üzleti tevékenységet!

Amennyiben vállalkozásod még nem rendelkezik weboldallal, ahol vevőid elérhetnek, megvásárolhatják termékeidet, vagy szeretnéd a 2021-es elvárásoknak megfelelő, marketing szemléletben megújítani meglévő honlapod, akkor ahhoz a lehető legjobb időpont a MA, hiszen ne felejtsd el, a COVID legnagyobb nyertesei azok, akik időben tudtak offline-ról online-ra átallni és probléma nélkül kommunikálni ügyfeleikkel! Szívesen segítek elképzeléseid megvalósításban, fordulj hozzám bizalommal és foglalj időpontot ingyenes, kötetlen konzultációra!

Gál Csongor

Gál Csongor

Szia! 😊 Gál Csongor vagyok, technikai vénával és minőségirányítási szemlélettel rendelkező online marketing kivitelező! Bejegyzéseimmel igyekszem szórakoztatva hasznos és értékes információkat átadni, mely elősegíti vállalkozásod fejlesztését! Ha kérdésed van vagy szeretnéd, hogy segítsek neked megvalósítani terveidet, akkor fordulj hozzám bizalommal! 😊😁
Gál Csongor

Gál Csongor

Szia! 😊 Gál Csongor vagyok, technikai vénával és minőségirányítási szemlélettel rendelkező online marketing kivitelező! Bejegyzéseimmel igyekszem szórakoztatva hasznos és értékes információkat átadni, mely elősegíti vállalkozásod fejlesztését! Ha kérdésed van vagy szeretnéd, hogy segítsek neked megvalósítani terveidet, akkor fordulj hozzám bizalommal! 😊😁
Gyere és kövess Facebookon is

Kattints a “Kedvelés” gombra, hogy Facebookon is találkozhass értékes tartalmainkkal 😊

Kövess be Instagramon és Linkedin-en is: